lauantai 2. elokuuta 2014

Totuus löytyy kaurapuurosta ja vastaukset kysymyksiin googlesta


Sattuipa tänään aamupäivällä. Ovikello keskeytti lukunautinnon. Tassuttelin avaamaan oven ja hämmästyin vieralijoista.

Oven takana seisoi mies ja nainen. Mies toivotteli kohteliaasti kauniit kesäpäivät ja ryhtyi sen jälkeen kertomaan jotakin vapaaehtoistyöstä. Kiinnostuin hetken verran, kunnes into lakkasi. Syynä oli yksinkertaisesti etten lämpene Jehovantodistajien juttuihin.

Mies tarjoisi pikkuista lehtistä jonka otsikkona oli ”mistä voi saada vastauksia elämän suurin kysymyksiin?”

Mies toisti lehtisen otsikon, jolloin hieman hölmistyneenä vastasin että ”googlesta mie vastaukset haen”

Kerroin samaan syssyyn ettei minua uskon asiat juuri kiinnosta ja yritin tarjota lappusta takaisin.

Mies ei huolinut lappua takaisin, vaan toivotteli hyvät päivän jatkot ja kehoitti tutustumaan lehtisen sisältöön. Kiitin ja toivotin hyvät päivän jatkot myös heille, niin kuin minua on opetettu käyttäytymään.



Vierailun jälkeen mietin hetken jos toisenkin. Uskonto, jumala, raamattu, tms. on minun mielestä täyttä huttua ja turhanpäiväistä tekopyhää selittelyä.
Tosin, en kiellä etteikö ihminen voisi uskoa. Kyllä minä tiedän mitä uskolla saadaan aikaan, kun ottaa huomioon mistä lähtökohdista olen noussut tähän tilanteeseen.

Minusta ihmisten pitäisi aina ensin luoda usko itseensä, ennen kuin lähdet sokeana karitsana seuraamaan yliluonnollista ilmiötä, jota jumalaksi kutsutaan. Ainakin minä tein niin että uskoin parempaan huomiseen ja tein sen mahdolliseksi toimimalla, enkä rukoilemalla.

Tunnustan että muutaman kerran olen selviämistaistelun jälkeen rukoillut, mutta kohteena on ollut ihan muut ihmiset joille rukouksen olen kohdistanut.

Lopuksi voisin lainata erästä biisiä, vaikka bändi floppasikin pahan kerran. Lyriikka on silti oivallinen.

”Mutta minä olen ja elän ja hengitän yhtä suurta jumalaa elämän halua”

Kesäisin terveisin

Kunnioituksella,

Mikko A. Ratia (edelleen kristitty ja kirkon kirjoilla)

1 kommentti:

  1. Piti lisätä tuohon kuvan vastausvaihtoehtoihin "google", jotta etsivä löytää ;)

    VastaaPoista