perjantai 1. tammikuuta 2010

Prologi

Nyt tässä on ”harjoiteltu” blogin väsäämistä nyt tarpeeksi. Hyviä, sekä huonoja tuntoja on tekstini aiheuttanut.

Tunnustan nyt ettei asiat ole pysyneet asioina, vaan olen liikaa tuonut arkielämäni vaikeuksia julkiseen blogiini, vaikka nuo asiat eivät todellakaan kuulu sinne!

Siis nöyrä tunnustus ja anteeksi että olen kuulostanut liian narsistilta teksteissäni.

Kirjoitan tähän esinäytökseen nyt hieman minusta, mutta sitten nämä tekstit saavat käsitellä ihan muita asioita (tietysti jos minulla on asiasta josta kirjoitan omakohtaista kokemusta, niin tuon sen tietysti esiin)

Siispä asiaan

Olen Mikko Antero Ratia. Syntynyt 13.11.1976 Hyvinkään Aluesairaalassa.

Asunut olen jo liiankin monessa paikassa. Mattilan kylästä (Mäntsälän kunta) lähtöisin olen ja vuoden 1986 jälkeen olen asunut Mäntsälän keskustassa aina vuoteen 2001 jolloin muutimme kihlattuni kanssa Kellokoskelle, jossa vietimme 6 vuotta, kunnes Huhtikuussa 2007 muutimme takaisin Mäntsälään.

Perheellinen olen. Perheeseen kuuluu 5-vuotias tytär Saga Pauliina ja vaimoni Paula.

Lokakuun 9. päivä vuonna 1993 olin auto-onnettomuudessa, jossa loukkaannuin sen verran vakavasti että silloinen peruskoulu jäi kesken ja elämä oli aloitettava uudelta pohjalta.

Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä ja ”työtehtäviini” kuuluu pitää huolta tyttärestäni päivittäin. Eli, koti-isän roolia koitan parhaani mukaan työstää.

Tosin, ei minun aika todellakaan täyty pelkästään lastenhoidosta, sillä olen järjestöhommissa mukana.

Paikallisosasto Mäntsälän Perussuomalaiset RY perustettiin 7.9.2008 ja minä tulin valituksi paikallisyhdistyksen hallitukseen.

Meillä oli 20.12.2009 Syyskokous missä sain muutaman lisäpestin, eli nk. puuhamiehen hommat kuuluisi nyt mukaan kuvioihin.

Lisäksi toimin Mäntsälän Perusturvalautakunnan varajäsenenä.

Olen myös mukana Invalidiliiton järjestämässä Alueellinen Vaikuttaja - Iskujoukko! koulutuksessa, jonka tarkoituksena on tehdä mukana olevista ihmisistä nk. asianajajia vammaisille ihmisille.
Tarkemmin varmasti kirjoitan tuosta vaikuttaja roolista, kunhan tässä viimeinen koulutusjakso on käyty Tammikuun 2010 lopulla.

Olen myös Mäntsälän Invalidit RY:n hallituksessa vuoden 2010 alusta lähtien.

Harrastuksistani voisin mainita sen verran että musiikki, lukeminen, kirjoittaminen ja sosiaaliset verkostot on tärkeimmät.

Perheeni ja ystäväni sanoisivat että olen luonteenpiirteiltäni sosiaalinen, oikeudenmukainen, temperamenttinen ja herkkä noin muutamat mainitakseni.

Kunnioituksella,

Mikko A. Ratia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti